górne tło

Wsparcie rozwoju krakowskiego rynku turystycznego: szyte na miarę

Polityka protekcjonizmu

 

Zbyt niski poziom ruchu turystycznego w okresie pandemii COVID-19, w stosunku do zdolności  przedsiębiorstw, w tym biur podróży, portu lotniczego, innych usługodawców turystycznych oraz pojemność obiektów noclegowych, wymaga wsparcia celem ochrony miejsc pracy i odbudowy sprzedaży. Największe ryzyka to: brak przychodów, koszty, dług, zyskowność (rentowność i zwrot z aktywów). Należy przypuszczać, że proces odbudowy zabierze kilka lat. Nowa sytuacja dokonuje zmian w łańcuchach dostaw i stawia przedsiębiorstwa turystyczne przed koniecznością odbudowy i nawiązania nowych relacji biznesowych. Służą temu praktykowane dotychczas i innowacyjne narzędzia komunikacji marketingowej pozwalające na komercjalizację krakowskich produktów turystycznych. Leży to w interesie całej wspólnoty miasta i Małopolski. Indywidualizacja partnerów biznesowych na rynkach emisyjnych wymaga wsparcia sprzedawcy, dostosowanego do wskazanych przez niego narzędzi. Wsparciem dla komercjalizacji usług mogą być rozpoznawalne znaki jakościowe.

Rekomendowane działania:

Cele strategiczne

 

II. Kraków – miasto rozwijające gospodarkę opartą na wiedzy

III. Kraków – kreatywna i korzystająca z potencjału kulturowego nowoczesna metropolia

VI. Kraków – nowocześnie zarządzana metropolia