Kierunek: Miasto dla Wszystkich rozwiń menu

Rekordowa kampania promująca Kraków i Małopolskę w Niderlandach!

Aż 1 349 999 mieszkańców Niderlandów miało okazję zetknąć się z wyjątkową kampanią promującą kulturalne dziedzictwo Krakowa i różnorodne atrakcje Małopolski. Dwutygodniową akcję zrealizował Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie, wykorzystując platformy YouTube oraz Google Display Network.

Fot. Ela Marchewka

Imponujące wyniki kampanii

Kampania przyniosła lepsze wyniki, niż się spodziewano. W interakcję z reklamą weszło 731 524 odbiorców – klikając w nią, oglądając spot do końca lub udostępniając go dalej w swoich mediach społecznościowych. Przełożyło się to na rekordowy współczynnik zaangażowania wynoszący 68,73%, co czyni tę kampanię najbardziej efektywną spośród wszystkich dotychczasowych działań promocyjnych ZOPOT Amsterdam na wspomnianych platformach.

Siła atrakcyjnego przekazu

W kampanii wykorzystano spot przygotowany przez Małopolską Organizację Turystyczną, który w atrakcyjny i dynamiczny sposób ukazuje bogactwo kulturowe Krakowa oraz różnorodność oferty turystycznej Małopolski. Wideo łączy ujęcia krakowskich zabytków wpisanych na listę UNESCO z malowniczymi krajobrazami górskimi, parkami narodowymi i nowoczesną infrastrukturą turystyczną. Całość dopełnia inspirująca muzyka, która jeszcze mocniej angażuje odbiorców.

 

Dlaczego Niderlandy?

Jak podkreśla Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Małopolska i Kraków notują w ostatnich latach systematyczny wzrost liczby turystów z Niderlandów. Oprócz Krakowa coraz większym zainteresowaniem cieszą się góry, parki narodowe, obiekty z listy UNESCO, parki rozrywki i baseny termalne.

Zalew Bagry_M6B9256 (66)-fot.Ela Marchewka.jpg
fot. Ela Marchewka

Polska coraz silniejsza na turystycznej mapie Europy

Rekordowe wyniki kampanii potwierdzają, że atrakcyjna forma przekazu, odpowiednio dobrane kanały promocji i precyzyjne targetowanie stanowią klucz do sukcesu w promocji Polski za granicą. Kampania zrealizowana przez ZOPOT Amsterdam z pewnością przyczyni się do dalszego wzrostu zainteresowania Małopolską jako destynacją turystyczną.

🎥 Spot można obejrzeć tutaj.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Iga Kalisz
Podmiot publikujący: Turystyka Kraków
Data publikacji: 2025-08-07
Data aktualizacji: 2025-08-07
Powrót

Zobacz także

Znajdź