Zarządzanie gospodarką nocną
Polityka interwencjonizmu i protekcjonizmu
Obserwując trendy w zakresie preferowanych form i sposobów spędzania czasu wolnego zarówno przez mieszkańców, jak i turystów można wnioskować, że rozwój gospodarki nocnej w Krakowie będzie wracał do stanu sprzed pandemii COVID-19. Wymagać będzie to interwencji wszystkich lokalnych interesariuszy w dążeniu do eliminacji negatywnych praktyk i skojarzeń związanych z Krakowem jako miejscem taniej rozrywki. Sektor turystyczny miasta jest zainteresowany uspokojeniem przestrzeni miasta w oparciu o ideę tworzenia wartości wspólnej (CSV)46. Kreacja nowych przestrzeni może być skuteczna w dywersyfikacji gospodarki nocnej.
Rekomendowane działania:
- Wypracowanie mechanizmów kreowania i zarządzania ofertą nocną, nawiązującą do dziedzictwa historycznego miasta i jego tożsamości.
- Angażowanie sektora biznesowego w rozwiązywanie problemów w oparciu o ideę CSV, w tym rozwiązania programów promujących odpowiedzialnych przedsiębiorców.
- Stymulowanie zachowań użytkowników miasta (w tym odwiedzających), uwzględniających integracje interesariuszy wokół idei „Respect Kraków” z korzyścią dla mieszkańców.
Cele strategiczne
IV. Kraków – miasto przyjazne do życia
VI. Kraków – nowocześnie zarządzana metropolia